اطلاعاتی جامع درباره ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

کشور عمان از نظر اقتصادی و اجتماعی پیشرفت های زیادی داشته است و باعث شده سرمایه گذاران زیادی برای رفتن به این کشور و سرمایه گذاری اقدام کنند. ثبت شرکت در عمان یکی از روش های کسب درآمد است که برای انجام آن باید مراحلی را طی کرد. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه ثبت شرکت در کشور عمان، مزایا و قوانین آن خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

ثبت شرکت در عمان


با توجه به قوانین کشور عمان سهام شرکت بین طرف ایرانی و عمانی تقسیم می شود که طی آن هفتاد درصد به طرف ایرانی و سی درصد به طرف عمانی تعلق می گیرد. بازه زمانی ثبت شرکت در این کشور سی تا چهل و‌ پنج روز خواهد بود. عمان بستری است که از طریق آن مشاغل جدید را راه اندازی نمایید. دولت نیز به تشویق سرمایه گذاران می پردازد تا در پروژه های مختلف سرمایه گذاری کنند. امنیت بالا، زیر ساخت های خوب و اتصال تجاری شرایط مطلوب را ایجاد کرده است تا در این کشور به ثبت شرکت بپردازید. در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه ثبت شرکت و انواع آن با ما شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ثبت شرکت در عمان فکر برتر راهنمایی های لازم را انجام دهند.

مزایای ثبت شرکت در عمان


از جمله مزایایی که ثبت شرکت در کشور عمان دارد معافیت مالیاتی، مزایای مناطق ویژه اقتصادی و وام های آسان خواهد بود که از جانب دولت ارائه می شود. با ثبت شرکت در این کشور می توانید تجارتی در سطح جهان داشته باشید. عمان از نظر جغرافیایی موقعیتی استراتژیک دارد که همانند دروازه ای رو به خلیج عرب می باشد و موقعیت های فراوانی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده‌ است. امکانات متعددی در این کشور وجود دارد و سرمایه گذار لازم نیست مالیات شخصی پرداخت کند و بعد از ثبت شرکت و تأسیس آن تنها پانزده درصد مالیات شرکت را پرداخت می کند.قانون ثبت شرکت در عمان شامل قانون کار، قانون مالیات بر درآمد، قانون معاملات مدنی، قانون شرکت های بازرگانی و قانون سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت در عمان


برای ثبت شرکت در عمان در ابتدا باید نام شرکت را رزرو کنید. مرحله بعد سپرده گذاری می باشد که باید به واریز آن در بانک محلی پرداخت. این سپرده همان سرمایه ای خواهد بود که برای تجارت نیاز می باشد. در مرحله بعد باید به تهیه اسناد سهامدار و قرارداد سازنده بپردازید  و فرم و گواهی بانکی را تهیه نمایید و به ارسال آن به MCI بپردازید و در آن ثبت نام کنید. سپس در اتاق تجارت و صنعت عمان ثبت نام کنید. نحوه ثبت شرکت در عمان بدین صورت است که در این مرحله تاییدیه های لازم را از دو دولت دریافت نمایید که شامل ثبت مالیات، ثبت نام در پلیس رویال عمان، ثبت نام در وزارت نیرو، پروانه شهرداری و دریافت مجوزهای صنعتی و زیست محیطی خواهد بود. در مرحله آخر باید به طراحی مهر شرکت بپردازید.

هزینه های ثبت شرکت


هزینه های ثبت شرکت در عمان شامل اجاره دفتر کار و هم چنین استخدام نیرو خواهد بود. متراژ دفتر و اینکه در چه منطقه ای واقع شده است در هزینه تاثیر گذار می باشد. هم چنین ملیت های مختلف برای کار وارد عمان شده‌ اند و در زمان استخدام ممکن است هر ملیت حقوقی متفاوت را طلب کند. سرمایه لازم برای ثبت شرکت در عمان با توجه به نوع شرکت متفاوت خواهد  بود. از آنجا که نرخ ارز در ایران نوسان می کند قیمت ثبت شرکت در عمان نیز تغییر می کند. اما حداقل سرمایه ای که لازم خواهید داشت 150000 OMR می باشد.  به عنوان مدارک برای ثبت شرکت فرم ثبت و اساسنامه شرکت، یک قطعه عکس رنگی، گواهی سپرده اولیه سرمایه در بانک و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اشخاص متقاضی لازم خواهد بود.

انواع شرکت در عمان


در کشور عمان قادر به ثبت شرکت با مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص، مشارکت محدود، آژانس بازرگانی، دفتر نمایندگی و دفتر شعبه خواهید بود. برای ثبت شرکت بازرگانی در عمان با مشاوران مجرب و کارآزموده فکر برتر تماس حاصل نمایید. حداقل دو سهامدار و یک مدیر برای ثبت شرکت لازم می باشد.  شناسنامه و کپی گذرنامه سهامداران و امضا کنندگان محاز نیز لازم می باشد. باید گواهی سپرده اولیه سرمایه بانک را ارائه دهید. فرم های ثبت شرکت استاندارد، تندیس شرکت، مجوز وابستگی اتاق بازرگانی و صنعت و هم چنین آدرس دفتر ثبت شده لازم می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماس