اجاره خانه در ترکیه,اجاره ملک در ترکیه,اجاره خانه در ترکیه ارزان,اجاره ملک در ترکیه دیوار,اجاره ملک در ترکیه و اقامت,اجاره خانه در ترکیه آنکارا

اجاره خانه در ترکیه یکی از راه هایی است که از طریق آن در ترکیه می توانید اقامت دریافت کنید. بسیاری از اتباع خارجی از جمله ایرانی ها در سال های اخیر از طریق اجاره ملک در ترکیه اقدام به دریافت اقامت می کنند. اجاره ملک‌ در ترکیه و گرفتن اقامت از نوع توریستی می‌ باشد و سالانه تمدید می شود تا در نهایت اقامت دائم را بتوان دریافت نمود. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با اجاره ملک در ترکیه خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و اقامت در این کشور را کسب نمایید.

 اجاره ملک در ترکیه,اجاره خانه در ترکیه ارزان,اجاره ملک در ترکیه دیوار,اجاره ملک در ترکیه و اقامت,اجاره خانه در ترکیه آنکارا

اجاره ملک در ترکیه


برای اجاره ملک در ترکیه بعد از سفر به این کشور باید ملکی که مورد نظرتان است را انتخاب کنید و مدارک و اسناد لازم را جمع آوری نمایید و به عقد قرارداد بپردازید. قبل از اینکه این مراحل را انجام دهید، به منظور اجاره نشینی باید پول پیش و یا اجاره ماه اول را بپردازید. هم چنین برای قرارداد یک ساله دوازده درصد کمیسیون اجاره باید پرداخت کنید.  وقتی بین اجاره دهنده و مستاجر قرارداد بسته شد و اجاره نامه تنظیم شد،  در قبض های ملک باید تغییراتی ایجاد شود و اینگونه به فرد متقاضی اقامت یک ساله داده می شود تا به افتتاح حساب بانکی در ترکیه بپردازد و به حساب صاحب ملک اجاره ماهانه را واریز کند.

اجاره ملک در ترکیه و گرفتن اقامت


قوانین املاک کشور ترکیه تا قبل از سال ۲۰۲۰ این گونه بود که کسانی که در این کشور به اجاره خانه می پرداختند می توانستند اقامت توریستی خود را تمدید کنند و در این کشور دو سال اقامت داشته باشند. در سال ۲۰۲۰ دولت تغییراتی در این قانون داد و برای اتباع خارجی شرایط دیگری در رابطه با اجاره ملک ایجاد کرد. بر این اساس برای اینکه به مدت یک سال مجوز سکونت در این کشور داشته باشید، باید در حساب بانکی خود ۶ هزار دلار سرمایه داشته باشید. اینگونه اقامت توریستی یک ساله دریافت می کنید که آن را نمی توانید تمدید کنید. تمدید آن در شرایطی خاص امکان پذیر است یعنی از آخرین نوبت اجازه ملک و اقامت باید یک سال گذشته باشد. اقامت توریستی حاصل از اجاره ملک در ترکیه اجازه کار و تحصیل را نمی دهد و برای رفع این مشکل باید مجوز کار و مجوز تحصیل را دریافت نمود.

هزینه اجاره خانه در ترکیه


اجاره منزل در ترکیه با توجه به امکاناتی که دارد هزینه ای را در بر می گیرد. اجاره ملک در ترکیه و اقامت روشی است که افراد زیادی آن را انتخاب می کنند از این رو داشتن اطلاعات لازم از جمله هزینه اجاره ملک ضروری می باشد.  در برخی مجتمع ها نگهبان، استخر و باشگاه وجود دارد که هزینه اجاره را بالا می برد. محله ای که خانه در آن واقع شده است، مبله بودن، سن ساختمان، متراژ و شهری که خانه در آن واقع شده است نیز قیمت را تحت تاثیر قرار می دهند.

اجاره ماهانه در ترکیه چیزی در حدود هفتصد تا ۷ هزار لیر می باشد. با توجه به امکانات و شهری که قصد اجاره دارید این قیمت بالا و پایین خواهد شد. اجاره خانه در ترکیه به پول ایران چیزی حدود بیست میلیون تا دویست میلیون ریال خواهد بود. با حداقل هزار لیر در ماه می توان به اجاره خانه برای مدت یک سال پرداخت اما اگر خانه را برای کمتر از  یک سال بخواهید این مقدار افزایش می یابد. اجاره خانه در ترکیه برای یک ماه شاید به ۲ یا ۳ هزار لیر نیز برسد.

اجاره خانه در ترکیه ارزان

اجاره ملک در ترکیه دیوار کمک می کند بدون واسطه با صاحب ملک در ارتباط باشید و انواع ملک ها را با قیمتشان مشاهده نمایید. اینگونه در وقت و هزینه تان صرفه جویی می شود و به مشاهده تعداد بسیاری خانه در هر ساعتی از شبانه روز می توانید بپردازید و امکانات آنها را مشاهده نمایید. اجاره خانه در ترکیه ارزان مربوط به شهرهایی به غیر استانبول می باشد  چون اجاره ملک در این شهر بالا می باشد. هر چه ملک از امکانات کمتری برخوردار باشد اجاره آن کمتر و ارزان تر خواهد بود.

اجاره خانه در ازمیر و آنکارا

اجاره خانه در ترکیه آنکارا امکان پذیر است. با توجه به اینکه آنکارا پایتخت ترکیه می باشد افراد زیادی برای اقامت در آن استقبال نشان می‌دهند. این شهر کوهستانی می باشد و دانشگاه های خوبی برای تحصیل دارد و امکان اجاره ملک ارزان را خواهید داشت. اجاره خانه در ترکیه ازمیر نیز با هزینه های متفاوتی امکان پذیر می‌ باشد. در شهر ازمیر اجاره خانه رو به دریا نیز امکان پذیر می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماس